Toplantı Açılışı:
Toplantı, Dekanımız Prof. Dr. Hakkı SUNAY açılış konuşması ve fakülte ile kurum hakkında yapılan bilgilendirme ile başlamıştır. Ardından toplantı, Dekan Yardımcımızın moderatörlüğünde yürütülmüştür.
- Temel Bilimlerin Diş Hekimliği Eğitimindeki Yeri ve Gerekliliği
- Temel bilimler ile diş hekimliği eğitiminin entegre yürütülmesinin önemi vurgulanmıştır.
- Temel bilimler akademisyen kadrosunun oluşturulması gerektiği, araştırma laboratuvarlarının eksik olduğu belirtilmiştir.
- 105 diş hekimliği fakültesi bulunduğu, yaklaşık 40 fakültede görevlendirme yöntemiyle ders verildiği; bunun uygun olmadığı, online ders ve sınavların yeterli olmadığı ifade edilmiştir.
- Öğrenci araştırma kulüplerinin desteklenmesi, bitirme tezlerinin teşvik edilmesi ve öğrencilerin öğretim üyelerinin projelerine takım üyesi olarak dahil edilmesi gerektiği dile getirilmiştir. Özellikle TUBİTAK 2209 öğrenci projeleri önemli. Bunlarla ilgili öğrencilere eğitim ve danışmanlık verilmesi gerekliliği belirtilmiştir.
- Kalite Süreçleri, Eğitim Yapısı ve Akademik Gelişim
Prof. Dr. Özen ONUR
- Kalite süreçleri ve kalite terminolojisinden bahsetmiştir.
- Temel bilimler ders paketlerinin diş hekimliği fakülteleri için Diş hekimleri tarafından hazırlanmasının daha verimli olacağı ifade edilmiştir.
- Öğretim üyesi yetkinlik analizlerinin yapılması ve buna göre eğitimler düzenlenmesinin akreditasyon açısından gerekli olduğu belirtilmiştir.
- AB proje ofislerinin kurulması ve akademisyen gelişiminin sistematik şekilde desteklenmesi gerektiği aktarılmıştır.
- DUÇEP 2024 ünde içinde temel bilimler var fakat yeterli değil tekrar değerlendirilmesi gerektiği belirtilmiştir.
- Eğiticinin eğitimi konusunda programların çalıştırılması puköların tamamlanması, öğretim üyelerinin farkındalığının arttırılması ölçme değerlendirme süreçlerinin gözden geçirilmesi akademik camiada gelişim sağlayacaktır.
Dekanımız:
- Temel bilimlerin rektörlük altında toplanarak tıp ve diş hekimliği ayrımı yapılmadan verilmesi önerilmiştir.
- Uzmanlık, Doktora ve Akademik Yapılanma Üzerine Görüşler
- Doktora ve uzmanlık farkları ele alınmış; diş hekimliği alanında doktora programlarının araştırmacı ve akademisyen kimliği kazandırdığı vurgulanmıştır.
- Diş hekimliğinde uzmanlık ile doktora süreçlerinin birleşmesinin uygun olabileceği ifade edilmiştir.
- Diş hekimliğinin klinik doğası gereği tıp alanıyla büyük kesişim gösterdiği, ancak bazı uzmanlık alanlarında ayrımın net olmadığı belirtilmiştir.
- Müfredat, Entegrasyon ve Eğitim Modeli Üzerine Görüşler
Prof. Dr. Kıvanç Bektaş Kayhan
- Fakültede tüm birimlerin dinamik ve iş birliği içinde çalışması gerektiğini belirtmiştir.
- Diş hekimliğinde temel bilimlerin, diş hekimliği odaklı bir perspektifle verilmesinin daha uygun olduğu ifade edilmiştir.
- Müfredatın, diş hekimliğinin ihtiyaçları doğrultusunda güncellenmesi gerektiği belirtilmiştir.
- Eğitimde yatay ve dikey entegrasyonun önemine vurgu yapılmış; örnek olarak (dokudan – cerrahiye kadar ki tüm aşamalar) cerrahi ile patolojinin bir arada öğretilmesi gerektiği aktarılmıştır.
- Dijital teknolojilerle desteklenen, ters yüz öğrenme modeli ile görsel ağırlıklı temel bilimler eğitiminin genç kuşak için daha etkili olacağı ifade edilmiştir.
- Eğitimde Etkileşim, Araştırma, Danışmanlık ve Laboratuvar Altyapısı
Prof. Dr. Gülderen Yanıkkaya Demirel
- Diş hekimliği öğrencilerinin temel bilimlere yeterince önem vermediğini, bu nedenle interaktif eğitim modellerinin uygulanması gerektiğini ifade etmiştir.
- Öğrencilerin derse hazırlıklı gelmesini sağlayacak ön bilgilendirme ve ilk hafta adaptasyon sürecinin önemi belirtilmiştir. (hem öğretim üyelerine hem öğrenciye)
- Dikey entegrasyon kapsamında öğrencilerin makale okuma, sunum yapma ve gerçek olmayan, tasarlanan veri ile analiz pratiği geliştirdiği örnekler yapılmalı.
- Toplumsal katkı projeleri (ör. Kızılay işbirliğiyle taramalar) anlatılmıştır.
- Akran danışmanlığı sisteminin kurulmasının yararlı olacağı belirtilmiştir.
- Laboratuvarların ortak kullanımının artırılması, TÜBİTAK 2209 projeleriyle öğrencilerin desteklenmesi ve uluslararası sertifika imkânları sunan Corseda gibi platformlarla işbirliği önerilmiştir.
- Temel bilimlerin tıp altında mı yoksa bağımsız mı olması gerektiği tartışılmış; bağımsız olmasının daha verimli olabileceği ifade edilmiştir.
- Diğer Görüş ve Öneriler
Prof. Dr. Sema Bilgiç Gazioğlu
- Hasta iletişimi konusunda interaktif ve drama ile eğitim verilmesi gerektiği belirtilmiştir.
- Öğrencilere projeler için terminoloji (proforma, etik vs), verilmesi ve sonuca ulaşabilmesi için temel istatistik eğitimi almalarının önemine değinilmiştir.
Prof. Dr. Esin Çetin
- Temel bilimler için kapsamlı içerik ve ders paketlerinin hazırlanması gerektiğini ifade etmiştir.
- Bilimsel çalışma yapmak isteyen öğrenciler için toplantılar düzenlenmesi, araştırma ofisi ve proje ofisinin kurulması önerilmiştir.
- Dişten kök hücre çalışmaları ağız mikrobiatası ve sistemik hastalıklar gibi birçok projenin ortak kullanılacak laboratuvar da gerçekleştirilmesi dile getirilmiştir.
- Kapanış
Toplantı, Dekanımızın kapanış konuşması ile sonlandırılmış; katılımcılara teşekkür edilmiş ve teşekkür belgeleri takdim edilmiştir.
KATILIMCI LİSTESİ
PROF. DR. ÖZEN ONUR İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
PROF. DR. KIVANÇ BEKTAŞ KAPTAN İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
PROF. DR. GÜLDEREN YANIKKAYA DEMİREL YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ
PROF. DR. ESİN ÇETİN İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
PROF. DR. BURCU KARADUMAN BİRUNİ ÜNİVERSİTESİ
PROF. DR. HANİFE ATAOĞLU İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ
PROF. DR. AYŞE EZEL BERKER İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ
PROF. DR. FUNDA ÖZTÜRK BOZKURT İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ
PROF. DR. AYŞE ŞULE TAMER İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
ÖĞR. ÜYESİ AYŞE ÖMERLİ NUH NACİ YAZGAN ÜNİVERSİTESİ
DR. İCER CANSU IŞIKOĞLU
PROF. DR. İSMET AYŞE KAYPMAZ İSTANBUL NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PROF. DR. CAN DÖRTER İSTANBUL NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞR. ÜYESİ ALİ SİNAN HORASAN İSTANBUL NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞR. ÜYESİ ESRA FİDAN KARAMADEN İSTANBUL NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞR. ÜYESİ KEMAL BOZKURT İSTANBUL NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞR. ÜYESİ SUAY YAĞMUR ÜNAL İSTANBUL NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ALTUĞ ÖZKOŞAR İSTANBUL NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MUSTAFA ATAKAY İSTANBUL NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ
